PROCEDURY WSPARCIA STUDENTÓW/STUDENTEK ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI
W CENTRUM JĘZYKOWYM POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
1. Student/studentka z orzeczeniem o niepełnosprawności zgłasza się do BON-u, gdzie uzyskuje opinię ze wskazaniami dla prowadzących zajęcia. Lektor interpretuje te wskazania uwzględniając specyfikę prowadzonego przedmiotu oraz własne doświadczenie w pracy ze studentem/studentką. W przypadku wątpliwości lektor kieruje się do koordynatorki do spraw studentów z SPE w CJ lub bezpośrednio do BON-u.
2. Zaświadczenie o dysleksji rozwojowej uzyskane w toku edukacji na poziomie szkoły podstawowej lub średniej zachowuje ważność na zajęciach językowych w CJ. Student/studentka przedstawia opinię lektorowi i koordynatorce do spraw studentów z SPE. Student/studentka z dysleksją rozwojową (dysgrafią, dysleksją, dysortografią) nie ma prawa do zajęć indywidualnych. Może składać podanie do Pani Dyrektor CJ o wydłużenie czasu na teście modułowym lub egzaminie. Lektor może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu także podczas prac zaliczeniowych w trakcie semestru.
3. Student/studentka z dysgrafią może składać podanie do Pani Dyrektor CJ o pisanie testu modułowego, egzaminu na komputerze. Informacja taka jest przekazywana do koordynatorki do spraw studentów z SPE w CJ, która zajmuje się kwestiami organizacyjnymi związanymi z przeprowadzeniem testu. Student/studentka z dysgrafią za zgodą Pani Dyrektor CJ i prowadzącego lektora może pisać prace zaliczeniowe w czasie semestru na komputerze.
4. Student/studentka przedstawia lektorowi opinię o specjalnych potrzebach edukacyjnych wpływających na dostosowanie testu modułowego lub egzaminu na początku semestru (w ciągu 3 pierwszych tygodni). Lektor przekazuje informację do koordynatorki do spraw studentów z SPE w CJ.
5. Student/studentka z orzeczeniem o niepełnosprawności może składać wniosek w BON-ie o organizację indywidualnych zajęć. Wniosek taki jest rozpatrywany z uwzględnieniem opinii prowadzącego lektora, jeśli zajęcia grupowe już były prowadzone.
Wszystkie formy zaliczenia przedmiotu w przypadku zajęć prowadzonych indywidualnie są dostosowane do specjalnych potrzeb studenta/studentki.
6. Dostosowania form zaliczenia testu modułowego i egzaminu dla studentów z SPE mają zróżnicowaną postać w zależności od trudności studenta i doświadczenia lektora w pracy z nim. Są to między innymi:
- dla osób niedosłyszących materiał do posłuchania zastąpiony jest tekstem,
- dla osób niedowidzących tekst zastąpiony jest materiałem do posłuchania,
- możliwość pisania testu na komputerze dla osób z trudnościami motorycznymi,
- - wydłużenie czasu maksymalnie o 40%,
- - zmiana charakteru zadań za zgodą Pani Dyrektor CJ i zgodnie z opinią lektora prowadzącego zajęcia.