Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej jest członkiem SERMO - Stowarzyszenia Akademickich Ośrodków Nauczania Języków Obcych.
SERMO, które powstało w 2006 roku, to ogólnokrajowe stowarzyszenie zrzeszające kadrę kierowniczą ośrodków akademickich zajmujących się nauczaniem języków obcych. Stowarzyszenie to organizacja integrująca oraz reprezentująca interesy lektorów na uczelniach wyższych. Działa po to by sobie pomagać dzieląc się doświadczeniem, dobrymi pomysłami i służyć pomocą w rozwiązywaniu trudnych problemów w zmieniającym się środowisku akademickim. W trakcie regularnych spotkań kadra zarządzająca podnosi swoje kwalifikacje zawodowe i umiejętności przydatne w kierowaniu zespołem. Priorytetem stowarzyszenia jest podnoszenie jakości nauczania języków obcych i wdrażanie dobrych praktyk .
Aby sprostać wciąż rosnącym wymaganiom władz uczelni wyższych i studentów, stowarzyszenie rozpoczęło prace nad opracowaniem i wdrożeniem wspólnych kryteriów ewaluacji kompetencji językowych na studiach wszystkich stopni oraz wprowadzeniem certyfikowanego przez SERMO egzaminu profilowanego ACERT na uczelniach tego samego typu. SERMO reprezentuje polskie ośrodki akademickie w międzynarodowej organizacji CercleS
Celem Stowarzyszenia jest:
- Integracja środowiska akademickich ośrodków językowych zwanych dalej AOJ oraz reprezentowanie interesów tego środowiska w kraju, za granicą oraz w organizacjach międzynarodowych;
- Rozpowszechnianie kryteriów dobrych praktyk w nauczaniu języków obcych i dbałość o jakość świadczonych usług edukacyjnych;
- Podejmowanie działań mających na celu
- standaryzację poświadczania osiąganych efektów uczenia się,
- podnoszenie kwalifikacji językowych i metodycznych nauczycieli akademickich języków obcych,
- podnoszenie kompetencji menedżerskich kadry kierowniczej AOJ
4. Dbałość o wysoki poziom materiałów i wysoką jakość środków dydaktycznych wykorzystywanych w praktyce zawodowej;
5. Stworzenie forum dla wymiany informacji i doświadczeń zawodowych, dyskusji na temat celów i obowiązków środowiska nauczycieli akademickich języków obcych;
6. Ułatwianie przepływu informacji dotyczących uczenia się i doskonalenia metod nauczania;
7. Współpraca z organizacjami zrzeszającymi nauczycieli języków obcych oraz instytucjami zajmującymi się kształceniem w zakresie języków obcych w kraju i za granicą;
8. Podejmowanie współpracy z przedstawicielami administracji publicznej w sprawach dotyczących edukacji językowej.