Tutoring personalny i akademicki w Centrum Językowym PŁ
W ramach dwóch projektów: „Kształcenie na potrzeby branż kluczowych w Politechnice Łódzkiej” oraz „Kształcenie na potrzeby gospodarki w Politechnice Łódzkiej” obejmujących łącznie 12 programów studiów 1-go stopnia: Transport; Energetyka; Logistyka; Electronic and Telecommunication Engineering; Business, Society and Technology; Mechanika i Budowa Maszyn; Elektrotechnika; Menedżer Żywności i Żywienia; Digital Management; Architektura; Wzornictwo; Papiernictwo i Poligrafia, prowadzone będą sesje z tutorami.
🔹Tutoring łączy w sobie elementy coachingu i mentoringu. Na początku tutor poznaje studenta, rozpoznaje jego predyspozycje i odkrywa talenty. Opracowane materiały pomocnicze pomogą w określeniu kierunków rozwoju studenta. Jest to forma spersonalizowanej edukacji, opartej na indywidualnym podejściu i współpracy.
Proces tutoringowy będzie wspierany przez nowoczesną aplikację Mentiway, która usprawni organizację spotkań, monitorowanie postępów oraz wymianę materiałów.
Zgodnie z raportem mlodeglowy.pl z 2023 roku, dotyczącym zdrowia psychicznego i poczucia własnej wartości młodych ludzi, największym problemem jest brak motywacji – aż 54,2% młodzieży go doświadcza. Towarzyszy temu brak wiary we własne kompetencje, co prowadzi do opuszczania zajęć, a nawet rezygnacji ze studiów. Dlatego wprowadzenie zajęć z tutoringu na poziomie akademickim już na pierwszym roku studiów jest tak ważne.
📌 Celem przedsięwzięcia jest przede wszystkim:
Zmniejszenie liczby studentów rezygnujących ze studiów
Wsparcie w adaptacji na uczelni oraz rozwój kompetencji kluczowych dla motywacji, samooceny i sprawczości a tym samym dla rozwoju akademickiego
Wsparcie w zakresie opanowania nauk podstawowych oraz kierunkowych
🔗 Planowane ścieżki tutoringowe:
- Tutoring personalny – wspiera adaptację studenta, integrację ze społecznością akademicką oraz rozwój zainteresowań i mocnych stron
- Tutoring akademicki – rozwija potencjał edukacyjny i zawodowy studenta
- Tutoring rówieśniczy – umożliwia studentom wzajemne dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i strategiami uczenia się
Każda z tych ścieżek obejmuje średnio 10 spotkań indywidualnych lub w małych grupach.
👥 Kto może zostać tutorem?
Wszyscy nauczyciele akademiccy, którym bliska jest misja wspierania rozwoju studentów, a którzy posiadają kompetencje coachingowo-mentorskie, potwierdzone stosownymi certyfikatami i kwalifikacjami. Już wkrótce poznacie nazwiska tutorów personalnych i akademickich w Centrum Językowym PŁ.